درباره بیم

 

معرفی شرکت بازرگانی و صنعتی خانه بهتر پیراد

درباره ما

شرکت بازرگانی و صنعتی خانه بهتر پیراد با هدف تولید و ارائه لوازم خانگی با کیفیت و مطابق با برترین استانداردهای جهانی به بازار ایران، در سال 1382 تاسیس گردید. هم اکنون این شرکت پس از حدود 20 سال سابقه فعالیت مستمر در بازار، به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان محصولات لوازم خانگی کوچک در ایران شناخته می شود.

تاسیس و تجهیز

شرکت بازرگانی و صنعتی خانه بهتر پیراد از سال 1382 اقدام به ثبت شرکت و نیز دریافت مجوز ساخت و تولید لوازم خانگی نموده است و ضمن همکاری مشترک با شرکت بیم آلمان “BEEM GERMANY” اقدام به تاسیس و تجهیز کارخانه، ورود تکنولوژی بروز، و ساخت سوله‌های مختلف در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز نموده است.

BEEM LOGO | لوگو محصولات بیم

سوله‌های پیش‌ساخته مجموعه تولیدی به صورت وارداتی، مطابق با استانداردهای شرکت بیم آلمان “BEEM GERMANY” و در دفتر تایوان این شرکت طراحی و تولید گردید و مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده، کار واردات، آماده‌سازی زمین و ساخت سوله‌های تولیدی تا سال 1385 زیر نظر مستقیم مهندسین آلمانی به پایان رسید؛ و پس از آن در سال 1386 این شرکت مبادرت به نصب خطوط مونتاژ، و تولید محصولات مختلف در 7 لاین نمود. همچنین تجهیز و تکمیل مستمر مجموعه‌های خطوط تولید، ارتقای عملکرد فنی و مهندسی و خریداری تجهیزات و دستگاه‌های جدید طی دوره‌های مختلف پس از شروع فعالیت تولیدی شرکت از جمله اقداماتی بوده که در جهت ارتقای تولیدات شرکت صورت پذیرفته است.

تولید و داخلی سازی

نخستین محصولات شرکت شامل انواع دستگاه های جاروبرقی و چای‌ساز با ظرفیت‌ها و مدل‌های مختلف با برند “BEEM GERMANY” بود. این محصولات جزو محصولات استراتژیک خانه بهتر پیراد محسوب می‌گردند و در حال حاضر علاوه بر انواع جدید این دستگاه‌ها، کالاهای متنوع دیگری شامل حدود 100 قلم محصول متفاوت از جمله انواع دستگاه‌های آبمیوه‌گیری، مخلوط‌کن، غذاساز، سرخ‌کن، پلوپز، گوشتکوب برقی و …. به سبد تولیدات این شرکت افزوده شده است.

شرکت بازرگانی و صنعتی خانه بهتر پیراد، در مدت تقریبا 20 سال فعالیت خود در این صنعت، با هدف بومی‌سازی و تولید داخلی محصولات، اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه طراحی و مهندسی، و قالب‌سازی اجزا و قطعات مربوط به محصولات شاخص مختلف خود نموده است. در این راستا تولید محصولات با کیفیت برتر و در عین حال با قیمت مناسب جهت عرضه به بازار ایران از جمله اهداف این شرکت بوده است.

ارکان و واحدهای سازمانی

مجموعه شرکت بازرگانی و صنعتی خانه بهتر پیراد در چند بخش اصلی به فعالیت مشغول است.

۱. واحد فنی و مهندسی

تهیه طرح و نقشه‌های پیشرفته صنعتی و ارائه نقشه‌های مختلف فنی و مهندسی در رابطه با اجزا و قطعات محصولات و نیز محصولات نهایی از جمله فعالیت‌های این واحد می‌باشد. بعلاوه بررسی و ارزیابی نمونه‌های تولیدی از محصولات جدید، استانداردسازی و تدوین طرح‌های تولیدی جدید از سایر فعالیت‌هایی است که در قالب پروژه‌های تحقیق و توسعه در این واحد انجام می‌پذیرد.

شرکت بازرگانی و صنعتی خانه بهتر پیراد ضمن همکاری با کادر مجرب و تحصیل کرده خود، زیر نظر مهندسان خبره آلمانی که نظارت و کنترل دقیقی به عملکرد واحد دارند، توانسته است نسبت به تولید محصولات نهایی با کیفیت بالا و در سطح جهانی به موفقیت دست یابد.

۲. واحد بازرگانی خارجی و داخلی

تامین تجهیزات، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز شرکت، از منابع داخلی و خارجی از جمله وظایف و فعالیت‌های این بخش است. با توجه به اهمیت بالای کیفیت تولیدات، این واحد متعهد به یافتن تامین کنندگان برتر داخلی و خارجی، و نیز مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه و رفع نیازمندی‌های تولید است. بعلاوه مدیریت زنجیره تامین با کمترین هزینه و ریسک و در سریعترین زمان ممکن از جمله اولویت‌های این واحد کاری محسوب می‌گردد.

۳. واحد تولید

محصولات تولیدی شرکت بازرگانی و صنعتی شرکت خانه بهتر پیراد با برند BEEM تولید و به بازار ارائه می‌گردد. این کارخانه مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز بوده و در حال حاضر با استفاده از خطوط تولید فعال خود، مجموعا بالغ بر 100 قلم محصول مختلف را تولید می‌نماید.

این واحد پس از دریافت قطعات و موارد مورد نیاز خود، با بهره‌گیری از نیروی کار بومی و ارائه آموزش‌های لازم از یک سو و همچنین ارزیابی و کنترل کیفی در سه سطح (پیش تولید، حین تولید و پس از تولید) تلاش دارد محصولی با بهترین کیفیت و عملکرد را تولید و آماده ارائه به بازار نماید.

۴. واحد بازاریابی و فروش

گستره شبکه فروش و خدمات پس از فروش شرکت بازرگانی و صنعتی خانه بهتر پیراد در سرتاسر بازار کشور می‌باشد و این شرکت دارای نمایندگی فروش عمده و جزئی در اغلب شهرهای بزرگ کشور است. در این زمینه همکاری با عوامل توزیع و فروشندگان بنام هر شهر و منطقه ضریب نفوذ محصولات بیم در بازار را افزایش داده است. همچنین بهره‌گیری از شبکه‌های فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز از دیگر عوامل پخش و توزیع محصولات شرکت می‌باشند.

۵. واحد صدای مشتری (خدمات پس از فروش)

با توجه به برخورداری از مشتریان مختلف و گسترده در سطح کشور، واحد خدمات پس از فروش اقدام به ایجاد دفاتر نمایندگی خدمات پس از فروش یا عقد قراردادهای همکاری با مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات لوازم خانگی در شهرهای مختلف کشور نموده است. در حال حاضر حداقل 150 نماینده خدمات پس از فروش در شهرها و مناطق مختلف کشور فعال بوده و خدمات گارانتی، سرویس و تعمیرات لوازم خانگی بیم را به مشتریان ارائه می نمایند.

طرح‌های توسعه‌ای

در سال 1398 و در راستای اهداف و طرح‌های توسعه‌ای و بخصوص به منظور استفاده از ظرفیت‌های بالقوه تولید در فضایی به وسعت 15000 متر مربع، تغییراتی در حوزه سهامداران و مدیریتی شرکت شکل گرفت. از جمله این برنامه‌های توسعه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بازسازی و ترمیم ساختمان‌های واحد تولیدی در کارخانه شامل ساختمان‌های اداری و سالن‌های تولید
  2. اورهال تجهیزات قبلی
  3. نصب و راه‌اندازی تجهیزات تولیدی جدید
  4. افزایش سبد محصولات تولیدی و ارائه مدل‌های جدید متناسب با ظرفیت و علایق بازار

بخشی از این تغییرات تاکنون به نتیجه رسیده است و منجر به افزایش ظرفیت تولید و افزایش جذب نیروی صف و ستادی مجموعه گردیده است. در این راستا ضمن کسب مجوز افزایش پروانه تولید، در حال حاضر 17 قلم کالای لوازم خانگی خرد و کوچک دارای مجوز تولید در این مجموعه می‌باشد. ضمن این که با توجه به برنامه‌های آتی، این شرکت پیگیر افزایش تعداد محصولات دارای مجوز تولید به 25 قلم کالای مختلف می‌باشد. پیش‌بینی می‌شود در سال 1401 گام‌های مهمی در راستای توسعه و ارتقای کیفیت و تنوع محصولات برداشته شود.

همچنین شرکت بازرگانی و صنعتی خانه بهتر پیراد

، بر اساس برنامه‌های در حال اجرا و زیر نظر مهندسین و شرکای خارجی خود در بیم آلمان BEEM GERMANYو بیم کانادا BEEM CANADA پیگیر ارتقای کمی و کیفی قطعه‌سازی، تهیه قالب قطعات محصولات تولیدی و فراهم نمودن خطوط تولید جدید با تکنولوژی روز اروپا جهت تولید جدید خود تا سال 1405 می‌باشد.

در همین راستا یکی از اهداف و برنامه‌های آتی این مجموعه، نگاه به بازارهای صادراتی منطقه می‌باشد که با تکیه بر تخصص و زحمات خانواده بزرگ خانه بهتر پیراد امری دست‌یافتنی و قابل انجام خواهد بود. امیدواریم تا سال 1405 بتوانیم در امر صادرات لوازم خانگی یکی از کارخانه‌های پیشرو در ایران و منطقه باشیم.